Türkiye, Taşınabilir Oyunun Kuluçka Merkezi Oluyor

Türkiye, Taşınabilir Oyunun Kuluçka Merkezi Oluyor
Okunuyor Türkiye, Taşınabilir Oyunun Kuluçka Merkezi Oluyor

Yetişkin nüfusunun yüzde 78’i taşınabilir oyun oynayan Türkiye, küresel oyun şirketlerinin kuluçka merkezi haline geliyor. AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum “2022’de Türk oyun bölümüne 550 milyon doların üstünde yatırım bekleniyor” diyor.

Pandeminin tesiriyle 2021’de global taşınabilir oyun pazarı 180,3 milyar dolar gelire ulaştı. Taşınabilir oyun gelirleri 93,2 milyar dolarla oyun pazarından yüzde 52 hisse aldı. Türk oyun kesimine yapılan yatırımlar ise son 1 yılda yaklaşık 20 kat artarak 266 milyon dolara ulaştı. Türkiye ve globalde taşınabilir oyunlara gösterilen bu ilginin küresel oyun şirketleri için gaye kitleyi tanımayı çok değerli hale getirdiğini belirten AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum şunları kaydetti:

550 MİLYON DOLAR BEKLENİYOR

“2021’de 3 milyar taşınabilir oyuncu, tüm oyunlar için 178.8 milyar dolardan fazla para harcadı. Böylesine büyük bir pazarda maksat kitleyi tanımak epeyce kıymetli. Ülkemizde yetişkin nüfusun yüzde 78’ini oluşturan taşınabilir oyuncu kitlesi Türkiye’yi küresel oyun devleri için bir kuluçka merkezi haline getirdi. Geçen sene Türkiye, en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2022 yılında da bu yükselişin devam ederek Türk oyun bölümüne yapılan yatırımların 550 milyon doların üzerine çıkmasını öngörüyoruz.”

5.3 milyar saat vakit geçirdik

AdColony, Türkiye’deki taşınabilir oyuncu kitlesini anlamak için 2021’de Nielsen ile bir anket çalışması gerçekleştirdi. Araştırmaya nazaran Türk yetişkinlerin %78’i taşınabilir oyun oynadıklarını belirtirken bu kitlenin %52’si erkek, %42’si bayanlardan oluşuyor. Türk taşınabilir oyuncuların %46’sı haftada 10 saatten fazla taşınabilir oyun oynuyor. En çok oynanan taşınabilir oyun çeşitleri ise yüzde 48’lik hisseyle Puzzle/Trivia/Kelime Oyunları oldu. App Annie’nin 2022 yılının birinci haftalarında yayınlandığı Taşınabilir Raporu da Türkiye’nin taşınabilir oyun potansiyelini gözler önüne seriyor. 2021 yıl sonu itibariyle Türk kullanıcıların taşınabilir oyun uygulamalarında toplamda 5,3 milyar saat üzerinde vakit geçirdiğini görüyoruz. GlobalWebIndex’in 2021 birinci çeyreğinde gerçekleştirdiği araştırmasına nazaran, kullanıcıların %42.7’si pandemi sonrasında akıllı telefonlarını oyun oynamak için daha fazla kullandığını belirtiyor. Bunun yanında Veri Portal’ın 2021 Dijital Raporu’na nazaran ise Türkiye’deki 16-64 yaş ortası internet kullanıcılarının %83.3’ü taşınabilir aygıtlarında oyun oynamayı tercih ediyor ve aylık olarak vakitlerinin %61.1’ni taşınabilir oyun aplikasyonlarında geçiriyorlar.

10 Avrupa ülkesinden biriyiz

Türkiye’nin taşınabilir oyun dalında en parlak periyodunu geçirdiğine dikkat çeken Melisa Matlum bölümdeki gelişmeleri şu kelamlarıyla özetledi: “Türkiye’de 2021 yılında ard arda gelen taşınabilir oyun yatırımları Türk taşınabilir oyun dalının dünya çapında da duyulmasını sağladı. Geçtiğimiz sene Türkiye en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2021’de ABD’li oyun şirketi Zynga’nın Türkiye’deki Peak Games (1,8 milyar dolara) ve Rollic Games’i (168 milyon dolara) satın alması, geçtiğimiz yılların en çarpıcı olayları olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıllarda yeni yatırımlarla dal daha da büyüyecek.”

Online Müracaat