Kaspersky, İnsanların İş Yerinde Oynayabileceği Bir Görüntü Oyunu Tasarladı

Kaspersky, İnsanların İş Yerinde Oynayabileceği Bir Görüntü Oyunu Tasarladı
Okunuyor Kaspersky, İnsanların İş Yerinde Oynayabileceği Bir Görüntü Oyunu Tasarladı

Kaspersky’nin BT ve siber güvenlik pratisyenleriyle yakın vakit evvel yaptığı ankete nazaran, işletmelerin %50’sinde şu anda siber güvenlik hijyeni kursları mevcut. Lakin, çalışanlar bu tıp eğitim programlarına katılma konusunda isteksiz olabiliyor. Çalışanlar bu alandan sorumlu özel bir departman olduğu için öteki birinin işini yapmaya zorlanabileceklerine inanabiliyor ve siber güvenliğin hayatlarını nasıl etkilediğini göremeyebiliyor. Sonuç olarak, kursu tamamlayıp en düzgün uygulamaları öğrendiklerinde bile, eğitimi tamamlamadan evvelki üzere davranabiliyorlar.

Forrester’ın Now Tech raporundaki kapsamlı SA&T satıcı fonksiyonelliği segmentinde yer alan 2021’de güvenlik şuuru eğitiminde önder olarak tanımlanan Kaspersky, eğitim tahlillerini daima olarak geliştirerek yeni şimdiki öğrenme teknikleri sunuyor. Bu nedenle eğitimi daha ilgi cazibeli hale getirmek ve çalışanların bilgi güvenliğine olan ilgisini artırmak için şirket, yeni oyunu [Dis]connected’ı piyasaya sürdü.

Oyunda oyuncular, akıllı konut asistanlarının kahvaltı hazırladığı, insanların su altı meskenlerinde yaşadıkları, robotik vücut implantlarının yaygınlaştığı gelecekte belirlenen bir günü 24 saat boyunca yaşıyor. Oyun teknolojik ilerlemeye karşın insanların aşina olduğu birtakım sıkıntılara dikkat çekiyor. Örneğin, oynanabilir karakterin bir dizi işi birebir anda çözmesi gerekiyor. Yenilikçi bir implant üreticisinde çalışmayı seviyorlar. Oyun oyuncunun projesini ne kadar başarılı bir formda gerçekleştirebildiğine ve alımlı hale getirebildiğine nazaran taraf değiştiriyor. Oyuncu özel hayatında bir istikrar kurarken, iş arkadaşlarıyla düzgün bağlantılarını sürdürmeye devam etmeye ve üretken kalmaya çalışıyor.

Oyuncular tarafından farklı alanlarda yapılan seçimlerin birbiriyle temasları mevcut. Örneğin bir meslektaşla uyuşmazlık yaşadıklarında projelerindeki kıymetli değişiklikler hakkında bilgilendirilmiyorlar. Aksine iş arkadaşlarıyla sohbet etmek çok uzun sürerse, oyuncular projenin son teslim tarihini kaçırıyor.

Siber güvenlik ögeleri, ilgili kararların karakterin gayelerine ulaşmasına yahut işlerini bozmasına nasıl katkısı olabileceğini göstermek için olay örgüsüne dahil edildi. Örneğin, vakitten tasarruf etmeye karar veren ve implantlarını güncellemeyen oyuncular üretkenliklerini artıramıyor ve münasebetiyle projeleri vaktinde tamamlayamıyor. Oyun sırasında bir kullanıcının şifreler ve hesaplar, e-postalar, web’de gezinme, toplumsal ağlar ve iletileşme programları, bilgisayar güvenliği ve taşınabilir aygıtlar üzere mevzuları kapsayan 24 hadiseyi çözmesi gerekiyor.

Bir saatlik oyun, her oturum on dakikaya sığacak halde modül parça bir yaklaşımla sunuluyor. Bu, oyunu daha sindirilebilir hale getiriyor ve oyuncunun bilgiyi muhafazasına yardımcı oluyor. Oyun, çalışanların kazandıkları tüm siber güvenlik bilgilerini pekiştirmek ve marifetlerini pratikte uygulamaya motive etmek için eğitim kurslarını geçtikten sonra sunulabiliyor. Kent ve ülke çapındaki projelerde kullanıldığında, oyun vatandaşlar ortasında siber güvenlik şuurunu geliştiriyor.

Kaspersky Academy Lideri Denis Barinov şunları söylüyor: “Kıssa açısından varlıklı olan oyun, büsbütün çağdaş dünyanın seçimleri ve ikilemleriyle ilgili. Ek güvenlik riskleri oluştursalar bile en yeni teknolojileri avantajımıza kullanmalı mıyız? Yoksa güvenlik uğruna onlardan vazgeçip işimizde daha az tesirli mi olmalıyız? Rahatlığa karşı güvenlik ortasında bir istikrar bulmak mümkün mü? Oyun sırasında bu cins seçimler yapmak oyuncuların sırf teknolojileri inançlı bir formda nasıl kullanacaklarını benimsemelerine yardımcı olmakla kalmayacak, tıpkı vakitte siber güvenliğin günlük rutinleriyle nasıl iç içe olduğunu ve aslında hayatlarını nasıl etkilediğini daha âlâ anlamalarını sağlayacaktır.”

Online Müracaat