Ghost of Tsushima Director’s Cut İncelemesi

Ghost of Tsushima Director’s Cut İncelemesi
Okunuyor Ghost of Tsushima Director’s Cut İncelemesi

Geçen sene, başından sonuna dek sindire sindire oynadığımız, bitmesin diye çok ağırdan aldığımız, kıssa modunun bitmesinin gerisinden gelen Legends moduyla beraberse yine kılıcımızı kınından çekip kendimizi arenalarda bulduğumuz bir oyundu Ghost of Tsushima. Aslında bu oyun çok şaşırttı, çünkü bu kadar büyük bir tesir bırakacağını muhakkak düşünmemiştik. Hakikaten geçen sene bizi en çok heyecanlandıran imal The Last of Us Part II olur diye düşünürken, çabucak gerisinden çıkan Ghost of Tsushima, tam bir karşıt köşe tesiri yarattı ve artık ismini duyduğumuzda bile heyecanlandıran üretimler ortasındaki yerini aldı. Oyunu oynamış olanlar da bu kanılarımıza katılacaktır kanaatindeyiz.

Evet, Ghost of Tsushima bitti. Gerisinden Legends modunda heyecanımızı sürdürdük ve açıkçası bir müddet Ghost of Tsushima’ya yeni bir DLC gelir üzere bir beklentimiz de yoktu. Lakin oyunun üretimci grubu Sucker Punch, tekrar bizi şaşırttı ve karşımıza taş üzere Ghost of Tsushima Director’s Cut’ı çıkarttı.

Çabucak söyleyelim: Director’s Cut, yeni, başlı başına bir oyun değil. Ghost of Tsushima’ya gelen bir ek paket olarak düşünebilirsiniz. Yaratıcı grup, Ghost of Tsushima’yı PlayStation 5‘e taşırken Director’s Cut ile birlikte bize yeni bir kıssa daha sunuyor. Bu kere seyahatimiz Iki Adası‘na oluyor ve doğal ki oyuna değerli yenilikler de geliyor.

Ghost of Tsushima Director's Cut İncelemesi

Ghost of Tsushima’yla yeni tanışmış olanlar için de kısaca değinmeden geçmeyelim. Ghost of Tsushima’nın kıssası; 13’üncü yüzyıl sonlarına dayanıyor. Ana oyunda, Japonya’nın Tsushima Adası‘ndayız ve Moğol işgali kapımıza dayanmış durumda. Moğol başkan Hotun Han, tüm kuvvetleriyle saldırırken, anakaradan uzakta bir başına olan Tsushima’nın Şogun’a haber iletecek vakti ise yok. Yalnızca 80 samuray, halkını korumak için koskoca bir orduya göğüs gerer, lakin parçalanırlar. Şimura Beyefendi, Hotun Han’ın eline tutsak düşer, geriye kalan tüm samuraylar ise ölür. Jin’in dışında. Jin Sakai, Şimura Bey’in yeğeninin Tsushima’nın Hayaleti olma seyahati da bu türlü başlar.

Iki Adası‘nın konusu ise aslında yeniden bir bakıma misal. Bu kere, Tsushima Adası’nın yakınındaki Iki Adası, Moğol işgali altında. Fakat bu öykünün hoş tarafı şu: Ana oyundan büsbütün bağımsız ve tıpkı senaryonun Iki Adası’na uyarlanan bir sürümü olmaktan çok, oyunun bütününe katkıda bulunan, birinci oyunda akılda kalan soru işaretlerini yanıtlandıran ve Jin Sakai’nin geçmişine ayna tutulan bir kısım olması ki gerekten de kıssa anlatımı yeniden birinci oyundaki üzere epey etkileyici olmuş.

Senaryoyu bağlama kısmı ise tekrar hiç sırıtmamış. Açılış, Tsushima Adası’nda bir köyde sanrıların baş göstermesi söylentisi ile başlıyor. Atımıza atlayıp bu köye ulaştığımızda ise, Iki Adası’nda “Kartal” isminde yeni bir Moğol önderinin olduğunu ve Iki Adası’nı adım adım ele geçirmeye başladığını öğreniyoruz. Lakin Kartal, Hotun Han üzere Iki Adası’nın içinden kılıç kalkan ile geçmiyor, “farklı prosedürleri” var ve bu usuller, Jin Sakai’yi de derinden etkiliyor ve “geçmişin hayaletleri” Sakai Bey’in peşine düşüyor. Oyunun keyfini kaçırmamak ismine bu mevzuyla ilgili çok fazla ayrıntı vermek istemiyoruz.

Ghost of Tsushima Director's Cut İncelemesi

Ghost of Tsushima Director’s Cut‘ta tek yenilik Iki Adası öyküsü değil. Bununla birlikte yeni kimi şeyler de oyuna eklenmiş. Ana kıssanın yanı sıra elbette Iki Adası’nda daha pek çok yan kıssa ve keşfedilecek destan sizleri bekliyor. Öte yandan yeni kostümler de var, keşfedilecek mabetler ve toplanacak Sakai sancakları var. Bu ortada bu mabetlerde birinci oyunda tilki inlerini buluyorduk hatırlarsanız, bu sefer ise kedi, maymun ve geyik üzere farklı hayvanların mabetlerini buluyoruz, lakin bulmakla kalmıyoruz ve bu kez onlara flütümüz ile ezgiler de çalıyoruz. Oyunun temasını bilmeyenler biraz garipseyebilir bu durumu, lakin bilin ki Ghost of Tsushima’nın tabiatı, cüret ve huzur ortasındaki ilgi hakkında. Hatta Nitobe Inazo‘nun bununla ilgili bir kelamı de var. Der ki, “Erdemin ruhsallığı, dinginlikle yani zihnin sakin mevcudiyetiyle görülür. Huzur, sakin hamasettir.”

Her neyse, oyuna bu flüt çalma olayı da şahane yedirilmiş ve bunun için Dualsense‘in yeteneklerini kullanıyoruz. Dualsense’i birazdan kötü halde öveceğiz aslında, çünkü oyuna olağanüstü renk katıyor bu küçük dev alet.

Oyuna eklenen diğer yenilikler ortasında, tekrar birinci oyundan hatırlayacağınız bambu kesme talimlerine ek olarak okçuluk yeteneğinizi geliştirebileceğiniz talim alanları eklenmiş. Pekala, oyun mekaniklerine, dövüş mekaniklerine dair bir yenilik yok mu derseniz, aslında bu noktada çok büyük bir değişim kelam konusu değil. Bir yenilik olarak artık atımızla atak yapabiliyoruz mesela. Düşman kuvvetlerin direkt üzerine sürerek onları dağıtabiliyor, sonrasındaysa at üzerinden atlayıp kritik hücum ve ardından de ana oyundan bildiğimiz tekniklerimizi kullanmaya devam ediyoruz.

Açıkçası bu noktada daha fazla yeni şey görmemek bizi pek üzmedi. Çünkü orjinal oyunun dövüş mekanikleri hala çok tatminkar; düşmana nazaran duruş değiştirmeler, Öfke Dansı, Gök Çalması, Hayalet Duruşu, Teke Tek dövüş seçenekleri, şosi suikasti hala çok büyük keyif veriyor. Natürel ki oyunu bitirdiyseniz ve Jin Sakai’nin tüm özelliklerini sonuna dek geliştirdiyseniz. Zati Iki Adası’nı oynayabilmek için evvel ana oyunda Toyotama Bölgesi‘ne geçmeniz gerekiyor. Kaldı ki zati evvel ana oyunu büsbütün bitirmenizi tavsiye ederiz, çünkü öylesi çok daha manalı gelecek.

Ghost of Tsushima Director's Cut İncelemesi

Birkaç değerli mevzuyu daha açıklığa kavuşturalım. Ghost of Tsushima Director’s Cut yalnızca PlayStation 5‘e özel bir oyun değil, natürel ki PlayStation 4‘te de çalışıyor. Hem PS4 hem PS5 için ana oyun ve Iki Adası olarak geliyor. Şayet PlayStation 4’te Ghost of Tsushima oynadıysanız, yalnızca Director’s Cut genişleme paketini de alabiliyorsunuz. Ya da şayet bu ortada PS5 aldıysanız, son kaydınızı PS4’ten PS5’e aktarmanız gerekecek. Bunu da şayet kayıtlarınızı PlayStation Plus üzerinden bulut üzerine depoladıysanız oradan PS5’e kolay kolay çekebiliyorsunuz. Aksi halde, eski konsoldan kayıt evrakınızı USB ile aktarmanız gerekecek.

Ghost of Tsushima Director's Cut İncelemesi

Evet, gelelim artık Ghost of Tsushima’ya PlayStation 5’in ve Dualsense’in kattıklarına. Az evvel dedik ya, oynanışta bir değişiklik yok diye. Dualsense ile oynanış keyfi adeta arşa taşınmış durumda arkadaşlar. Dokunsal geri bildirimler, uyarlanabilir tetikler takır takır çalışıyor ve böylelikle savaş arenasında aldığınız keyif katlanırken, hiçbir şey yapmadığınız durumlarda dahi etraf seslerinin Dualsense ile desteklenmesi ile birlikte kendinizi daha fazla oyunun içine gömülmüş halde buluyorsunuz. Rüzgar sesleri, oyun içindeki aksiyonun sesleri olduğu üzere her hareketiniz de Dualsense ile destekleniyor ki, bu sahiden de çok çok kıymetli. Buna bir de Sony’nin PlayStation 5 ile birlikte getirdiği 3D Audio‘yu eklediğinizde, oyunun atmosferine daha fazla adapte olduğunuzu hissediyorsunuz. Ne demek istediğimizi, ana oyunu PlayStation 4’te oynamış, Director’s Cut’ı ise PlayStation 5’te oynayacaklar anlayacaklardır.

Öte yandan olağan ki PlayStation 5’in bir öbür değerli katkısı da oyunun yükleme mühletlerine ait. Oyunun açılması yalnızca birkaç saniye olurken, oyun içinde de harita üzerinde noktalar ortasında ışınlandığınızda bekleme müddetiniz sırf 1 – 2 saniye kadar. Bu da sizi daima oyunda tutan değerli bir başka yenilik.

Doğal ki görsellik manasında da katkısı büyük. Zati birinci oyunda da grafik ve atmosferden epeyce etkilenmiştik, PS5’te oyunda etrafa bak bak doyamadık diyebiliriz. Bu ortada kalite ve performans seçeneğiniz alışılmış ki var. Bir de natürel ki oyundaki Türkçe lisan takviyesinin tekrar bulunduğunun da altını çizelim.

Ghost of Tsushima Director's Cut İncelemesi

Sonuç

Sonuç olarak Ghost of Tsushima Director’s Cut, acayip keyifli, atmosferi çok güçlü ve Jin Sakai’nin kıssasını derinleştiren bir oyun olmuş. Birinci oyunu sevdiyseniz, bundan da çok keyif alacağınızı söyleyebiliriz. Lakin oyunun mühleti biraz kısa, 5 saat civarında Iki Adası ana kıssasını tamamlayabiliyorsunuz. Lakin yan vazifeler, ekstraları da eklerseniz bu mühlet 15 saate kadar uzayabiliyor. Fakat bitiyor mu, doğal ki hayır! 3 Eylül’de yeni Legends modu olan Rivals geliyor. Bu moda da fiyatsız olarak girebilecek ve yeniden tüm Legends içeriklerine ulaşabileceksiniz diyerek muştuyu verelim.

Puan: 90

KÜNYE

  • Yayıncı: Sony Interactive Entertainment Europe
  • Geliştirici: Sucker Punch
  • Çeşit: Aksiyon / Macera
  • Platform: PlayStation 5, PlayStation 4
  • Web: store.playstation.com

Online Müracaat